Site Level Factoren

Welke zijn er?

Factoren die uw ranking verbeteren

1. Content biedt kwaliteit en unieke inzichten:

Google heeft verklaard dat ze de jacht geopend hebben op sites die niets nieuws of nuttigs te vertellen hebben, in het bijzonder affiliate sites.

2. Contact Pagina:

In het genoemde Google kwaliteits-document staat dat ze een voorkeur hebben voor sites met een "passende hoeveelheid contact informatie".

3. Domain Trust / TrustRank:

Site vertrouwen, wordt gemeten door te kijken hoe uw site het doet in vergelijking tot zeer betrouwbare sites. Dit is een enorm belangrijke ranking factor.

4. Site Architectuur:

Een goed samengestelde architectuur (in het bijzonder een silo structuur) helpt Google uw inhoud thematisch te organiseren.

5. Site Updates:

Hoe vaak een site is bijgewerkt en in het bijzonder wanneer nieuwe content wordt toegevoegd aan de site. Dit is een site-brede factor frisheid.

6. Aantal pagina's:

Het aantal pagina's van een site heeft een zwak teken van gezag. Het helpt een grote site op zijn minst om zich op deze manier van affiliate sites te onderscheiden.

7. Aanwezigheid van Sitemap:

Een sitemap helpt zoekmachines uw pagina's gemakkelijker en grondig te kunnen indexeren tevens verbetert het de zichtbaarheid.

8. Site Uptime:

Veel downtime van de site door onderhoud of server problemen kan uw ranking pijn doen (en kan zelfs leiden tot deindexing indien niet gecorrigeerd).

9. Server Locatie:

Locatie van de Server kan van invloed zijn op waar uw site scoort in de verschillende geografische regio's. Vooral belangrijk voor geo-specifieke zoekopdrachten.

10. SSL Certificaat:

Google heeft bevestigd dat zij SSL-certificaten indexeren en dat ze gebruik maken van HTTPS als een ranking-signaal.

11. Algemene Voorwaarden en Privacy Pagina's:

Deze twee pagina's helpen Google te vertellen dat een site een betrouwbaar lid van het internet is.

12. Dubbele Meta Information On-Site:

Dubbele meta-informatie op uw site kan de zichtbaarheid verlagen.

13. Breadcrumb navigatie:

Dit is een stijl van gebruiksvriendelijke site-architectuur die gebruikers (en zoekmachines) helpt te weten waar ze zijn op een site:

14. Mobiel Geoptimaliseerd:

De officiële houding van Google is om een responsieve site voor mobiel te maken. Het is waarschijnlijk dat responsieve websites een voorsprong krijgen in de zoekopdrachten vanaf een mobiel apparaat. In feite voegen ze nu "Mobile friendly" tags toe aan sites die goed worden weergegeven op mobiele apparaten. Google is ook begonnen met het bestraffen van sites in Mobile zoeken die niet mobiel vriendelijk zijn.

15. YouTube:

Er is geen twijfel over mogelijk dat YouTube-video's worden bevoordeeld in de SERPs (waarschijnlijk omdat Google eigenaar is):

16. Site Usability:

Een site die moeilijk is te gebruiken of lastig om te navigeren kan de ranking verlagen door de verminderde tijd die men op de site doorbrengt.

17. Het gebruik van Google Analytics en Google Webmaster Tools:

Sommigen denken dat wanneer deze twee programma's geïnstalleerd zijn op uw site ze het indexeren van uw pagina kunnen verbeteren. Zij kunnen ook rechtstreeks van invloed zijn op de positie omdat ze meer data aan Google geven om mee te werken (bv. Meer accurate bounce rate, of je verkeer krijgt backlinks etc.).

18. Reacties / Site reputatie:

Een site op gerenommeerde review sites speelt waarschijnlijk een belangrijke rol in het algoritme.



Versla uw concurrenten!

Google staat voor kwaliteit dat is zeker, maar waarom al die factoren vraagt u zich af? Om de meest relevante zoekresultaten te kunnen laten zien maakt Google gebruik van ranking factoren. Als uw website aan meer factoren voldoet dan uw concurrentie zult u hoger ranken in Google. We werken alle factoren stapsgewijs voor u af bekijk daarom nu onze SEO POP-UPPEN pakketten.